Härlig morgon... eller?

Hej bloggen!

Något jag måste berätta...
Jag skulle ut för o lägga in mer pengar i P-automaten då jag plötsligt hör en kvinna komma halv joggande o frågar 2 andra personer om dem ringt ambulansen och att "han har ramlat"...
Det första som slog mig, var att han inte har någon puls, det andra var att jag kände att jag hade en skyldighet att springa dit... vilket jag gjorde.
När jag kom till platsen var det 2 andra där, konstigt nog svenskar. Dem hade lagt honom över ett mjukt underlag och några filtar över. Mannen som låg ner andades, men såg ut som att han hade panik, stora ögon o korta andingsintervaller.. Och en till grej, han var GRÖN. hans ögon var ljusgröna...

jag har gått HLR-utbildning nyligen, men verkligheten e alltid annorlunda.
Jag misstänker att han hade lågt blodtryck... eller nått.
Detta blir en fråga till brandmännen senare ikväll på jobbet! FO SHO!

Aja... vilken jävla start på dagen.
Hoppas det fortsätter, älskar adrenalinet! Och erfarenheter e alltid bra.

Orkade inte skriva något igår, var på dåligt humör.
Ska jobba natt idag, så skriver om dagens kommande händelser imorn bitti ( :

Tills vidare. Soran


Kommentarer
Postat av: Angel

VART ÄR MIN UP DATE BABYFACE???? :'(



hähä <3

2010-03-24 @ 00:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0